Tuesday, February 10, 2009

Tinjau Penang

Salah satu tempat paling aku suka kunjung ialah bazar ni. Terletak betul2 di hadapan pasaraya mydin. Macam2 ada jual kat sini, termasuklah toko ubat indon dan cina. Kalau nak beli pakaian murah2pun kat sini jugak.
Syarat wajib aku kalau ke Penang...hehehe, apa lagi~nasi kandar laa. Restoran ni siang malam ada pelanggan berbaris kat luar. Apa yang sedap, aku sendiripun tak tau...tapi sekali pekena kat sini, sampai bila2pun terkenang-kenang la kari kambing dia. Majoriti aku nampak kat sini orang melayu dan cina yang suka sangat menjamah selera. Mungkin selera merekapun sama macam aku.
Berbaris panjang bila dah dekat tengahari.

Kaya tokey mamak ni...
Nasi + sotong + sayur bendi + sure kari kambing! Kata orang makan daging kambing ada bau dan badan jadi panas. Aku tak rasa macam tu, atau mungkin mamak ni masak daging kambing bow yang siap dalam kotak je, bukan fresh punya. Makan banyak manapun okey je..cuma hati2 jugak, sebab darah sudah naik tinggi rpm hehehehe.

Adios, tepuk dada tanya selera. Makan selagi boleh makan hehehe

No comments:

a k u W A R I S A Y A H

a k u W A R I S A Y A H