Monday, February 9, 2009

Perak negeriku

Ustaz Nor Azli Musa sedang memberi penerangan. Beliau cukup di kenali sebagai Ustaz Taliban, bukan ganaz tapi sebab janggutnya yang panjang menyebab dia di gelar begitu.
Hadirin yang hadir ke rumah MB tempohari. Kecoh, gawat, hasil usaha tangan-tangan mungkar yang merosakkan dan terus merobek suasana aman dan tenteram negeriku....
Yang berbahagia Ustaz Ahmad Awang membaca doa dan kami mengaminkannya. Mudah2an selamat semuanya.
Dato' Seri Ir Hj Muhammad Nizar menyampaikan ucapannya. Seorang MB yang menyampaikan kuliah subuh di serata pelusuk Perak mengikut giliran, seorang yang begitu senang didekati semua kaum, seorang yang sedang merencana perubahan dalam negeri, murah sangatkah beliau dimata politikus yang menikus bila diajak beradu undi?
Sesungguhnya, perjuangan ini terlalu mahal dan istiqamah amat perlu. Bak kata seorang sahabat pada aku tempohari ~ "Sedangkan nabi diancam bunuh oleh kaumnya", sejuk hati menerima kata2 ini lalu kita perlu kembali kepada apa yang telah di rencana Allah. Kita merencana dan Allah juga merencana, dan rencana Allah itu terlebih baik dari perencanaan kita...manusia yang terlalu lemah.
Pada sahabatku pejuang2, sabar dan istiqamah dalam perjuangan. Rasulullah apabila di tanya para sahabat "siapakah orang2 yang kuat di uji?" Maka jawap rasul s.a.w "Aku, sahabat2 di sekelilingku dan orang2 solleh".
Tanyalah diri kita, adakah kita sedang di uji ataupun tidak....

Waila-liqo

No comments:

a k u W A R I S A Y A H

a k u W A R I S A Y A H