Wednesday, February 11, 2009

Tinjau Penang 2


Di Pulau Pinang, ketika melalui jalan Padang Kota, bila aku terpandang dua objek ni aku teringat sewaktu pertama kali aku melihatnya. Masih segar dalam ingatan aku ketika mana arwah ayah aku menunaikan janjinya pada aku untuk ke Padang Kota dengan aku kalau aku dapat nombor satu dalam peperiksaan penggal. Ketika itu aku baru darjah dua, maka aku dengan arwah ayah aku bermotosikal kesana. Motor kapcai Honda 65, belum diwajibkan pakai helmet ketika tu. Paling tragis kapcai ayah buat hal tersengguk-sengguk semput dan kadangkala enjinnya mati terus. Di hadapan Diamond Jubilee tower ni tempat ayah aku tukar palam untuk meneruskan perjalanan dan mati semula bila nak masuk feri hehehe.
Kini, anaknya tidak bermotosikal kesana, tapi berkereta dan insyaallah enjinnya tak akan padam sewaktu keliling Padang Kota.

No comments:

a k u W A R I S A Y A H

a k u W A R I S A Y A H