Thursday, December 4, 2008

Bihun sup Railway


Petang Rabu baru-baru ni, aku singgah lagi kewarung Shahril. Memang aku dah gian bihun sup "railway" terutama sos kicapnya. Memang kalau tanya kepada sesiapa yang meminati bihun sup railway ini memberi komen sama macam aku. Kekuatan bihun sup ini terletak kepada sos kicap cabainya. Ayamnya disalai terlebih dahulu baru dibuat sup. Lepas makan for sure berpeluh punya hehehe.
Suatu ketika dahulu aku jadi pelik, kenapa di warung shahril ini tidak meletakkan kipas angin, at least pelanggan tak panas. Ringkas jawapannya..."nanti lepas makan orang duduk lama-lama melepak sedangkan pelanggan lain sedang menunggu. Jadi aku tak mau letak kipas"...sendiri kena fahamlah, sebab di warung ini kalau nak makan bihun sup kena tunggu agak lama sebab ramainya pelanggan, paling cepatpun 1/2jam huuuu. Ada baiknya warung ni ditukar nama kepada "warung sabar menanti". Pada yang tak pernah makan sila singgah di railway station Taiping antara jam 9.00pg ~ 12.00tghari dan petang di Medan Kemunting.
Adios

1 comment:

lukmanw@gmail.com said...

Zulkif

Curi (pinjam) gambar kau ini :-)

Lukman

a k u W A R I S A Y A H

a k u W A R I S A Y A H