Monday, May 12, 2008

Hijau alam II

Nostalgia...
Aku suka apa saja yang di pandang hijau dan kuning, cuma aku tak suka bila bukak mata lepas tidur semuanya jadi kuning...itu tandanya darah dah naik tahap 10 bar.
...lagi
Satu ketika dahulu, tempat ni jadi tumpuan pada malam hari. Bukan kerana ada lampu neon yang cantik-cantik, tapi kehadiran kupu-kupu "aww" dalam jumlah yang ramai untuk cari rezeki haram. Aku pernah tanya harga satu bontot kupu-kupu malam ni dan dijawap dengan selamba oleh "ibu bapak ayam" ni..."anak ikan montot tak kasi, kalau nak yang otai punya 5 hinggit (RM5) cukup la bang...!" Geli geleman aku bila dorang ni manjanya lebih teruk dari yang kat lorong Hj Taib nun hehehe. Tak lupa, aku pernah lari lintang pukang kat sini kena hambat dengan perempuan yang aku sangka pondan.
Sekarang zaman dah berubah, anak ikan, bapak ikan semua dah takder. Baru-baru ni terjumpa kupu-kupu otai pencen berketayap duduk mesjid, wirid...aku salam dia bagi semangat mungkin...tapi yang pasti aku nak jeling buah dada dia, ada lagi tak...kikiki - memang masih ada membusung...
Adios

1 comment:

wmsoo said...

Hmm, Taiping yang ku kenal...

a k u W A R I S A Y A H

a k u W A R I S A Y A H