Wednesday, May 21, 2008

Fuhh....

Semalam, aku terpaksa bercuti lagi. Kenderaan utama aku masih tersadai berehat di bengkel milik teman lama aku. Sudah hampir 5 hari di situ. Masalahnya cuma tukar gearbox yang kaput kepada yang baru. Kenderaan gantian tak ada, yang adapun di guna oleh tuan punya kenderaan tersebut.
Memang sudah dirancang rapi, replacement gearbox tu cuma mengambil masa 2 hari, tapi kita merancang...yang menentukan ialah Allah swt. Mekanik aku tu semput, demam pada hari kedua terus tumbang dia kena penangan gearbox pug nih. Terlantar di Hospital Taiping dengan body temp yang tinggi, juga kandungan gula dalam darah yang melampau. Kesian dia...!
Kesian jugak la kat aku ni, yang ikut sama jadi semput pasal masalah ni. Harini aku pandu Renault 19. Baik sungguh paksu aku...semalam dia hantar kerumah untuk aku guna ulang alik ketempat kerja.
Aku teringat sekitar tahun 90, aku takder duit langsung nak beli makan. Aku cuba minta pinjam dari dia yang ketika itu dia sendiripun tak berduit. Petangnya dia datang kerumah aku, bagi duit RM10..."nah, paksu pinjam dari member RM20, hang setengah, paksu setengah". Peristiwa tu memang aku ingat sampai bila-bila, mungkin itulah sebabnya aku selalu lembut hati dengan orang-orang yang macam ni.
Orang berbudi, kita berbahasa...

No comments:

a k u W A R I S A Y A H

a k u W A R I S A Y A H