Friday, May 16, 2008

Cornering

Suatu ketika dahulu, inilah jalan yang aku gunakan untuk berulang alik dari rumah ketempat kerja. Memang memeningkan kepala kepada yang tak biasa dengan keadaan yang semacam ini. Tapi pada aku yang memandu saban hari sudah "mangli" dengan suasana. Kadang-kadang laju, kadang-kadang aku terlena di pinggir jalan.
Aku juga pernah menjadi mangsa sang sondol yang ikut sama lap di selekoh diwaktu subuh hening. Mungkin aku yang tak nampak dia sebab bergegas nak ketempat kerja atau dia tak nampak keter aku sebab dia juga bergegas baru pulang dari cari rezeki perut! Natijahnya...ranap bumper pug aku.
Sang sondol dapat sakit, aku dapat bahana pasal kena keluar duit repair keter, mekanik senyum pasal dapat duit dari aku. Adat kitaran ekonomi...
Namun, sekarang arus mengembalikan kepercayaan rakyat, khabarnya jalan ini akan diluruskan, bermakna tiada lagilah lap peugeot, alfa dan fiat. Yang ada nanti semua untuk keter nasional hehehe

No comments:

a k u W A R I S A Y A H

a k u W A R I S A Y A H