Friday, April 11, 2008

everybody is blind...

Pagi-pagi ni drive my lovely wrek - pug 405, dalam kesibukan jalanraya yang bersimpang siur, adala satu kereta yang pada pandangan aku dia drive secara amat tidak selamat bagi dirinya dan merbahayakan pemandu lain jugak. Sekejap ketepi, sekejap di tengah jalan, nanti dalam beberapa saat jer dah ke haluan yg bertentangan. Kereta dari arah depan asyik megelak dari dia, bukan dia yg elak. Aku cuma ikut di belakang pada jarak 2 buah kereta dan cukup berhati-hati, takut kalau-kalau kereta di depan terjun parit yang tak kenal orang.

Dalam berkira-kira untuk overtake keter tu, aku teringat masa dulu-dulu, aku kena penyakit mengantuk bila drive, asal pegang steering jer matapun ikut nak redup-redup nak katup. Lama jugak aku cuba jadi driver yg sihat. Macam-macam ubat aku makan, kawan-kawanpun ada yang suggest minum itu ini, tapi tak jalan jugak. Akhirnya ada seorang mua'lim beri petua. Katanya kalau sujud akhir solat subuh, sujud tu biar lama sikit dari biasa - insyaallah akan baik jadinya. Alasan, aku tak tahu sebab tidak di beri sebarang alasan untuk berbuat demikian.

Akupun mencuba petua mua'lim ini, seminggu yang pertama memang ada kesan - aku lena dalam sujud tu....hehehe, mmg aku tak ngantuk pasal lewat gi kerja, drive keter aku mcm ribut la...mana ada time nak layan mata. Minggu kedua, alhamdulillah, tapi bila nak duduk tahiyat akhir, mata aku rasa macam nampak colour kuning jer...2 hari aku mc pasal panel doctor cakap darah tinggi hahaha.

Sekarang aku tak ngantuk lagi, sebab on the way nak datang kerja, ada satu keter jepung, drivernya sorang awex cun (kalau tengok tudung dialah), setiap hari kita orang main cilok-cilok, hehehe, so ada xtvt - matapun bukak luas jer...

No comments:

a k u W A R I S A Y A H

a k u W A R I S A Y A H