Tuesday, August 25, 2009

Hebat

Harini puasa lagi, sama macam semalam. Tapi harini dada ada sedikit lega dan lapang tidak seperti semalam dan hari2 sebelumnya. Semalam pulang dari office agak awal, seawal 4.45ptg...zass, terus saja ke parkir dihujung premis. Balik awal ada tujuan...tujuan paling utama ialah nak berbuka dan yang kedua penting ialah keputusan menang atau kalah perang moden berebut kerusi wakil suara rakyat.
Gendang perang sebelum ni dipalu dgn gegak gempita mengatakan suara2 rakyat menolak wakil terdahulu dan amat perlu wakil yang baru, wakil yang penuh bergaya, wakil yang menjamin kesaksamaan pembangunan. Yang terdahulu kununnya tidak ada apa2 perubahan sekian tahun kecuali tempat2 menuntut ilmu agama saja yang tumbuh macam cendawan. Ini merosakkan minda orang2 moden dan perjalanan pembangunan agaknya mmengundur kebelakang.
Entahlah, itu cakap2 disebalik lensa kamera media yang berbagai ragam olahan ceritanya, dan aku serta ramai lagi sebagai penontonnya. Betul atau menipu kenyataan yang disiarkan masing2 boleh menilai sendiri. Masing2 punya otak anugerah ilahi untuk berfikir dan cara mana untuk berfikir sudahpun digariskan di dalam banyak hadith yang dirawikan ulama' muktabar sejak dari dulu lagi. Percaya atau engkar, terpulang...tepuk dada tanya iman.
Sms bertali arus dari sahabat2 pejuang sealiran. Berita gembira, berita yang sepatutnya diterima di dalam bulan barakah ini. Menang lagi kepimpinan islam, menang lagi partai yang dikatakan kolot, menang lagi partai pak lebai yang dilabelkan malang selalu...menang dengan penuh gaya dan sekaligus menyingkir dakwaan sang-sang yang berputar alam memberi kenyataan media itu-ini-begitu-begini. Aku dan sahabat2 bertaqbir gembira dan bersyukur. Masih ramai yang mencintai agama dari janji duniawi yang kosong dan menipu.
Kepada sahabat2 yang bertugas - "jazakumullah u khairan katsiro". Mudah2an keberkatan itu berkekalan sehingga akhir hayat.

Allahuakbar.

No comments:

a k u W A R I S A Y A H

a k u W A R I S A Y A H