Tuesday, March 24, 2009

Antara dua

Sms lately; "Bro jom kuar tembak2 kawasan ceramah Pakatan Rakyat. Meriah sungguh sekarang ni, jom!"
...capai beg kecik ni, terus je ke tempat pertemuan di sekitar mesjid kemunting. Arah tuju, belum tahu, tapi keluar jugak bagi mencapai maksud.
"Saya dah charged battery penuh2 bang, nak p tengok ceramah, sambil tu kita shoot Sdr Anwar atau sesiapa saja pimpinan tertinggi yang ada kat stage...best tu bro". "Kalau ada topi merah dengan belantan pun takper kita harung juga" ...perghhh! Semangat tul..!
Dari risik2 sms selanjutnya, jalan ke tempat ceramah semua dah dilencongkan ke jalan alternatif lain, kalau nak masuk juga, maknanya menempah hujan air kimia lah...So jalan paling afdal ~ LEPAK kedai kopi, pekena sup gear box. Kut manapun kita dah sokong dah. Tak payah nak tunjuk jalan "alternatif", kita memang tau sangat jalan alternatif yang dimaksudkan tu hahaha.
Gendang gendut, sms bertali arus...ada yang memberi perkabaran semasa, ada juga yang tanya "bila nak balik?". Sesungguhnya, nak jadi pendokong alternatif ni bukan senang, banyak tohmah dan halangannya. Belum cerita lagi bab nak angkat senjata pergi perang fi sabilillah. Baru nak angkat laras senjata moden DSLR mengharung ceramah sudah gerun...takut2 nanti DSLR dirampas oleh pihak yang diberi kuasa...

hmm....Itulah AKU heehe

No comments:

a k u W A R I S A Y A H

a k u W A R I S A Y A H