Friday, September 12, 2008

Bazar Ramadhan

Musim bulan Ramadhan di tempat aku...

Selalunya beginilah keadaan di sekitar luaran mesjid saban tahun. Peniaga express sebegini memang banyak dan akupun suka jugak berkunjung kesini sebab kawasannya tidak ramai orang dan jumlah gerai juga sedikit. Jarak dari rumah aku cuma 300 meter...dekat tu. Ragam peniaga macam-macam, ada yang promosi gila-gila suruh orang beli juadah macam peniaga baju kat Petaling Street - siap tarik2 tangan lagi hehehe. Aku tak suka kena tarik tangan macam tu, macam kena paksa je...paling aku tak gemar sekali, masih ada yang menjual kuih dengan keadaan tidak menutup aurat. Sorrylah akak...aku tak boleh beli barangan kamu!
Di pasar juadah macam ni, macam2 kita boleh tengok, tapi for sure...pahala makin kurang sebab ada pengunjung yang masih tidak faham apa itu Ramadhan. Sekali pandang kita sudah boleh menilai - mereka hanya berlapar but nothing...pesta-pestaan gitu!

No comments:

a k u W A R I S A Y A H

a k u W A R I S A Y A H